oj oj vad stormigt!

Skrivet den 2009-08-13 @ 20:18:29

Hmm helg, vecka igen tiden går fort.
lite av allt har man allt hunnit klämma in.


Igår lyssnade jag på inspelningar från några rep och då blev jag helt sprallig!
Nu går jag bara och tänker text text text... Runt snurrar det.
Ska få ner det på papper är det tänkt, jag har även funderat lite på det här med att blogga.
Det kommer vara svårt att hålla isär låtskrivandet och bloggandet.
Jag vill ju inte skriva någonting på nätet innan det officiellt en låt...


Men oroa er inte för det nu!
Jag skriver ju lite dikter också:)


När jag var liten hade jag så stora planer, jag skulle bli Astronaut, Guide i något varmt land eller Polis.
Inte helt svåra mål bortsett från det första, för det är ju bokstavligt talat att sikta mot stjärnorna!...
På tal om det så hade jag lite funderingar på att söka till just sikta mot stjärnorna :)
Då skulle jag sjunga någon låt med Magnus Uggla. Men det var jag för feg för... tror jag


Jag är nog inte ensam om jag säger att jag är sjukt sugen på att skaffa mig en till tatuering!
Det finns en grundtanke om tatueringar och det är smart att vänta istället för att stressa med att gadda sig.
Mest för att dom enda suddgummina som fungar på tatueringar är jävligt dyra!
som ni kanske vet har typ varenda svensson en tatuering som gömmer sig på något malplacerat ställe, för att sedan dyka upp och lysa i sin blekhet på någon strand de dagar det faktiskt är varmt här i sverige.
Om man nu vill gadda sig får man vända sig till någon som fortfarande övar och göra det direkt eller boka tid hos någon av de riktiga tatuerarna och vänta typ åtta månader innan man får göra sin efterlängtade tatuering.
I femtio procent av fallen då svensson bokar tid ångrar de sig och tatuerar något annan än vad de bokade tid för.

När jag var mindre, någonstans 14-15års åldern, ville jag tatuera mig.
Mina föräldrar var smarta som inte lät mellanbarnet (lilla rebellen) tatuera sig som fjortonåring.
när de frågade varför jag ville tatuera en dödskalle just då och inte kunde vänta tills jag var myndig.
Svarade jag att "då kanske jag har ångrat mig"................

Jag kom precis på vad min nästa tatuering skall föreställa!
Det skall vara ett motiv av mig framför ett halvfullt stall där alla hästar inte är hemma...

så skulle den se ut fast lite mer av min haka...

Nu känns det bättre!
Tyck gärna till!
Jag behöver lite feedback.
Varning för känsliga läsare!!!


Kommentarer

Postat av: Lina

haha herregud vad du skrev långt! Kanontattuering kommer det ju bli ;)

Postat av: Mom

Kul att du börjat blogga =)

Har själv funderat på det, men vad skriva och hur många skulle ha intresse av det. Nej, det hör nog ungdomen till:) Vilken cred man får, då gjorde vi rätt då ;) Jag är säker på att alla hästar är hemma, så när du väl sitter i gaddstolen så har du bestämt dig för ngt annat. Kram

Postat av: Jannike Ovring

det kommer bli en grym tatuering. Passar dig Kim ;) hehe nej nu ska jag vara snäll mot dig för du har alltid varit snäll mot mig dessa år ;) Skönaste kommentaren fick jag på Johans fest ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback